Frequently Asked Questions

Hoe moet ik mijn bestelling plaatsen?

Deze informatie kunt u vinden op de pagina 'Hoe bestellen'?

Moet ik via internet bestellen?

Uiteraard niet.

In tegenstelling tot veel andere computershops beschikken wij niet alleen over een online shop maar ook over vier fysieke winkels. Je kan gewoon één van onze winkels binnenstappen en daar bestellen.

Je kan producten bekijken, vastnemen, uitproberen... en wij helpen je met eventuele vragen of problemen.

Meer info over onze winkels vind u op de info pagina

Hoe moet ik een computer samenstellen?

Je hebt twee mogelijkheden om een computer samen te stellen:

1. Je klikt in het menu bovenaan op ' PC'S OP MAAT'. Vervolgens kies je een type computer.  Daarna heb je de keuze uit enkele vooraf samengestelde basisconfiguraties. Bij elke configuratie kan je kiezen uit een aantal opties of upgrades. Tones garandeert de compatibiliteit van alle voorgestelde onderdelen.

2. Je kan ook vrij een aantal onderdelen kiezen uit de verschillende productcategorieën. Uiteraard sta je dan zelf in voor de compatibiliteit, maar Tones zal je wel waarschuwen als je onmogelijke zaken hebt gekozen. Vergeet niet om 'Montage' (categorie 'Services') toe te voegen aan je bestelling als je wil dat wij je PC monteren. Indien je niet zeker bent van je configuratie, kan je die eerst posten op ons forum in de categorie 'PC inspectie'. De Tones community zal je dan opmerkingen en tips geven. Je wordt natuurlijk ook in de winkel geholpen.

Hoe moet ik producten zoeken?

Op elke bladzijde staat bovenaan, naast het Tones-logo, een zoekvenster. Je kan er een (deel van een) productomschrijving of merknaam ingeven.

Hoe kan ik betalen?

Om te betalen kan je kiezen uit de volgende mogelijkheden:

 

• Cash, met Bancontact, Visa en Mastercard bij afhaling in onze winkels (bankcheque is mogelijk)

• Met Bancontact, Visa, Mastercard, Eurocard, KBC Online, Belfius NetBanking of ING Home’Pay via onze beveiligde online betaalmodule (Online Bancontact dient ondersteund te worden door je bank – creditcards dienen 3D-Secure ondersteund te zijn)

• Per voorafgaandelijke overschrijving op KBC rekening BE30 7330 0653 5911 - KREDBEBB met vermelding van het ordernummer. Let wel: de reservatie van de bestelde artikelen en de verwerking van de bestelling gebeurt pas na ontvangst van het volledige bedrag op onze rekening.

Hoe zit het met de veiligheid?

image

 Voor de on line betalingen maken wij gebruik van het Ingenico/Ogone-systeem, dat internationaal wordt gebruikt door honderden instellingen. Door de "three-tier structuur" van het mechanisme kan de vertrouwelijkheid van de kredietkaartnummers ten opzichte van de handelaar worden gewaarborgd. Op geen enkel moment kennen wij als handelaar het kredietkaartnummer van de klant. Alle communicatie tussen de browser en Ogone e-Commerce gebeurt op basis van de SSL-codeertechnieken. Ogone beschikt over een certificaat afgeleverd door Verisign. Bovendien wordt onze site beschermd door verschillende firewall-systemen en protocolconversiesystemen om te beletten dat hackers toegang zouden krijgen tot de betaalgegevens of -verwerkers.

Hoe zit het met de privacy?

Tones BVBA respecteert en beschermt je privacy.

 

Onze websites zijn zo gestructureerd dat je ze kunt bezoeken zonder jezelf te identificeren of persoonlijke informatie te moeten verstrekken.

Mocht je ons toch persoonlijke informatie verstrekken (waarmee je kan worden geïdentificeerd), dan garanderen wij dat deze informatie alleen zal worden gebruikt voor het onderhouden van de relatie die je hebt met Tones. De verschafte persoonlijke gegevens worden enkel door onze organisatie gebruikt, niet door derden en niet door onze partners. Wij gebruiken de informatie die je verstrekt om de behoeften van de klant beter te begrijpen en om betere diensten te kunnen aanbieden.

Doordat je jezelf registreert op deze site (enkel vereist indien je on line wenst te bestellen), kan je gemakkelijk inloggen bij je volgende bezoek. Op die manier wordt de bestellingsprocedure vergemakkelijkt. Kredietkaart-nummers krijgen wij op geen enkel moment te zien.

De on line betalingen worden afgehandeld door Ingenico/Ogone (http://payment-services.ingenico.com/be/nl) en zij garanderen een rechtstreekse verbinding tussen de klant en zijn bank. On line betalen op deze manier is zowel voor jou als voor ons de veiligste methode.

Je hebt op elk moment het recht je gegevens op te vragen of te wijzigen. Dit kan je doen door te e-mailen vanop het e-mailadres waarmee je bij ons geregistreerd staat.

Waarom moet ik inloggen?

Het inloggen vergemakkelijkt het bestellen.  Van zodra je iets bestelt op onze site, hoef je de volgende keer je gegevens niet meer in te voeren. Wij doen verder niets met deze gegevens, je zal geen ongewenste e-mail of reclame ontvangen. Als klant kan je jezelf opgeven voor de mailing list zodat je sporadisch onze promoties en nieuwigheden ontvangt via e-mail. Je kan jezelf op eender welk moment uitschrijven als je dat wenst.

Ik ben mijn login en paswoord vergeten. Wat nu?

Je login is hetzelfde als je klantnummer. Dat kan je vinden op alle facturen die je hebt ontvangen. Wanneer je je paswoord bent vergeten, kunnen we dit niet terughalen. Dat heeft te maken met de grondige beveiliging die we toepassen. Je kan wel een nieuw paswoord aanvragen. Je klikt op de homepage op de link "Nieuwe account of paswoord vergeten". Je geeft je klantnummer in en het e-mailadres dat je gebruikt hebt bij je eerste registratie, en binnen enkele seconden krijg je een nieuw paswoord toegestuurd via e-mail.

Hoe ver staat het met mijn bestelling?

Je kan op elk moment opvragen hoe ver het staat met je bestelling. Op de homepage kan je inloggen onder 'Mijn account' (bovenaan links). Vervolgens krijg je een overzicht van al je bestellingen. Klik op 'details' om alle gegevens te zien.

Wanneer komt bpost mijn bestelling leveren?

Wanneer je bestelling is afgewerkt, ontvang je daarvan een bevestiging via e-mail. Bpost haalt dan diezelfde avond (of op maandag voor de orders dewelke op zaterdag worden afgewerkt) je bestelling op om in de loop van de volgende werkdag uit te leveren.

In de bevestigingsmail bezorgen we je de referentie(s) waarmee je de vooruitgang van je zending kan opvolgen via de website van bpost.

Als u niet thuis bent als de postbode langskomt, gebeurt er de volgende werkdag automatisch een tweede aanbieding.

Bent u in dat geval eveneens niet thuis, dan zal de postbode een bericht van aanbieding in je brievenbus achterlaten. Aan de hand van dit bericht kan u kiezen om:

  • • uw pakket(ten) af te halen in het postkantoor
  • • een 2e aanbieding aan te vragen
  • • uw pakket(ten) op een andere adres te laten leveren of naar een ander postkantoor door te laten sturen

Hoeveel kost de levering via bpost?

Zowel de verzending via bpost naar een adres in België of afhaling in het door jou gekozen postpunt is gratis.

Levert u ook naar Nederland / Frankrijk / Luxemburg / Duitsland?

U kan online bestellingen plaatsen voor levering in Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland.

Voor overige landen neemt u best contact op via offerte@tones.be.  Wij bekijken dan de eventuele mogelijkheden en de kostprijs daarvan.

Is er verschil tussen de winkels?

Bij elk product staat vermeld hoeveel exemplaren er in voorraad zijn in de verschillende winkels. Als je een product wil afhalen in een locatie waar het niet in voorraad is, dan zal Tones het zo snel mogelijk overbrengen. Reken in dat geval wel op een dag vertraging.

Verder is het zo dat de winkels in Mechelen en Heist-op-den-Berg de grootste zijn, met uitgebreide parkeerruimte en een winkeloppervlakte van meer dan 200 m². Er staan zeer veel producten uitgestald, zodat je een product kan bekijken, vastnemen of zelfs uitproberen vooraleer je het koopt.

Sint-Martens-Latem en Herentals zijn iets kleiner maar beschikken over een voldoende grote winkelruimte en uitgebreide parkeermogelijkheden.

De boekhouding bevindt zich in Heist-op-den-Berg, de centrale stock in Mechelen. Montages gebeuren in principe in de winkel waar je je bestelling wenst af te halen. In alle winkels is er een technische dienst waar ze nazichten en herstellingen kunnen doen. Verder word je in elk van onze vestigingen natuurlijk even snel en even vriendelijk geholpen!

Eén van mijn producten is stuk. Wat nu?

Bij elke aankoop bij Tones.be krijg je een factuur. Daarop staan per product de garantievoorwaarden vermeld (einddatum, garantiemethode, eventueel een telefoonnummer van de fabrikant, enz.). Hou dus steeds je factuur bij en kijk daarop na of je nog garantie hebt. Als dat het geval is, dan kan je omruiling of herstelling vragen.

Soms moet je rechtstreeks contact opnemen met de fabrikant. Als je "on-site" garantie hebt, dan zal hij een reparateur sturen of een vervangtoestel brengen bij jou thuis, op zijn kosten. Je kan uiteraard ook het toestel door ons laten aanmelden bij de fabrikant maar daardoor loopt de herstelling of vervanging vertraging op (het toestel dient eerst bij ons fysiek aanwezig te zijn).

Voor consumenten gelden uiteraard de bepalingen van de wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen.

Hoe blijf ik op de hoogte van promoties en speciale acties?

Tones verstuurt regelmatig een bericht naar iedereen die ingeschreven is op de mailing list. Het zijn aankondigingen van nieuwe producten, speciale prijsacties of evenementen zoals Dumpdag. Als je ingeschreven bent, ben je zeker dat je als eerste op de hoogte bent van nieuwtjes! Je hoeft niet te vrezen dat je overrompeld zal worden door berichten, in 2014 werd er gemiddeld minder dan één bericht per week verzonden. Bovendien kan je jezelf op eender welk moment uitschrijven, via de link die vermeld staat in elke e-mail. Inschrijven kan linksonder op de homepage.

Kan ik achteraf een factuur laten wijzigen?

Tones maakt voor elke bestelling een factuur op. Daarvoor gebruiken we de gegevens die je hebt opgegeven tijdens het bestellen in de winkel of op de site. Als je achteraf de factuur wil laten wijzigen, dan kan je dat aanvragen via mail op boekhouding@tones.be.

 

Let wel: herfacturaties kunnen enkel worden uitgevoerd binnen de wettelijke grenzen en mits voorafgaande betaling van een administratieve kost van 15 euro.

Waarom wordt mijn kredietkaart niet aanvaard?

Om fraude met kredietkaarten te voorkomen werd er beslist om enkel nog betalingen te aanvaarden van kredietkaarten die zijn beveiligd volgens de laatste nieuwe 3D-Secure standaard. Bovendien kan er enkel betaald worden met kredietkaarten die in België zijn uitgegeven. 3D-Secure bestaat al enkele jaren en werd ontwikkeld door Visa ("Verified by Visa") en Mastercard ("Mastercard SecureCode"). Het systeem is niet enkel gebaseerd op een kaartnummer, maar maakt het bovendien mogelijk om de persoon die de kaart gebruikt te identificeren, en via de bankinstelling na te gaan of dit een toegestane persoon is.

 

Concreet betekent dit dat je bank mee moet zijn met deze technologie. Bijna alle banken hebben toegezegd om 3D-Secure te zullen gebruiken, maar enkele banken zijn zeer traag wat betreft de implementatie ervan. VISA- en MasterCard-kaarten van Deutsche Bank voldoen nog niet aan deze standaard. Informeer bij je bank ivm. de verwachte datum van implementatie. Kaarten van BNP Parisbas, KBC, Belfius en ING zijn wel reeds aangepast. Andere grote e-commerce sites (zoals die van de NMBS) hebben dezelfde regels ingevoerd als Tones. Het komt er dus op aan dat de banken zo snel mogelijk invoeren wat ze al lang hebben gepland. Op die manier zorgen we ervoor dat het internet een veilige omgeving is om te betalen. Als je kaart wordt geweigerd, dan kan je uiteraard wel nog betalen via Belfius NetBanking, KBC Online, ING Home'Pay of via Bancontact. Bij welke bank je ook bent, bij Tones kan je altijd gemakkelijk én veilig betalen.

Let wel: Enkel bestellingen tot een bedrag van 2.500€ kunnen met creditcard betaald worden.

Kan ik mijn bestelling gratis annuleren?

Tenzij uw bestelling één of meerdere artikelen bevat dewelke specifiek voor u besteld werden of een montage dewelke reeds uitgevoerd werd, en voor zover de bestelling nog niet verzonden werd, kan deze kosteloos geannuleerd worden.

Waar kan ik terecht met klachten?

Bij Tones draait alles om tevreden klanten.

  

Helaas gaat er ook wel eens iets mis en kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over een product of dienst. In dat geval horen wij graag via het online contactformulier wat er aan de hand is zodat we samen kunnen trachten om tot een goede oplossing te komen.
U krijgt een duidelijk antwoord binnen de 48 uur op werkdagen.

 

Geeft u de voorkeur om een brief te sturen, dan kan dit gerust kan naar het volgende adres:

 

Tones bvba - After Sales

Liersesteenweg 153a

2220 Heist-o/d-Berg

Jouw bestelling

0 artikelen

€ 0,00

Al geregistreerd?

Tones troeven

  • Passie voor Performance
  • Oog voor Details
  • Super Service
Wie ben jij?