Tones.be homepage

Flight Simulator x (FS 10)

Alles ivm gamez!

Re: Flight Simulator x (FS 10)

Berichtdoor xtreme » zo nov 28, 2010 00:33

* Xplane versie 10 is helaas uitgesteld tot 2011, een december release zit er dus niet in, jammer ... bron : http://www.x-plane.com/pg_news.html

* AMD, fix your drivers pls ! Een demo van de Outerra engine (mogelijk degene AFS2012 zal gebruiken) zou normaal gezien weldra moeten verschijnen.
http://www.outerra.com/forum/viewtopic.php?pid=1707#p1707

OT:
* PMDG 737NGX HUGS (head-up guidance system) Demo
xtreme
Tones guru
Tones guru

Berichtdoor xtreme » do dec 02, 2010 20:19

* Aerosoft Gibraltar X for Flight Simulator X Knappe montage en wederom addons maken deze simulator zoveel beter & mooier !
xtreme
Tones guru
Tones guru

Berichtdoor xtreme » zo dec 05, 2010 11:36

xtreme
Tones guru
Tones guru

Berichtdoor xtreme » di jan 04, 2011 11:06

* Entropy an FSX HD film

Zeer knap gemaakt, heeft ie veel tijd in gestoken.
xtreme
Tones guru
Tones guru

Berichtdoor xtreme » zo jan 09, 2011 11:52

Het beste filmpje van FSX dat ik al gezien heb, de beelden en muziek vloeien perfect in elkaar, geniaal gewoon ...
-> m o j a v e
xtreme
Tones guru
Tones guru

Berichtdoor xtreme » do jan 13, 2011 10:54

* Weapons in Flight Simulator (VRS TacPack) NICE !

Momenteel vind ik Lock-On of de DCS-reeks > FSX op basis van mil sim maar het verschil begint kleiner te worden ... Ik hoop dat VRS niet al te veel hoeft te wijzigen in hun code om dit ook over te brengen naar MS Flight later.

The TacPack is slated for release in Spring, 2011 !
http://www.vrsimulations.com/tacpack.htm
xtreme
Tones guru
Tones guru

Berichtdoor xtreme » vr jan 28, 2011 01:07

* A2A Wings of Power 3: Spitfire (Accu-Sim) RELEASE ! Accu-sim is as real as it gets ... zie ook : Accu-Sim "Propellers"
xtreme
Tones guru
Tones guru

Berichtdoor Don Stevo » vr feb 11, 2011 11:54

Waar kon ik nu weer die automatische FSX.cfg editor vinden die deze zelf aanpast naargelang de capaciteit van je computer.
Zo komen er tweaks in terecht.

Ik haal al +/- 30 FPS met alles op Very High boven New York (vroeger 10 - 15 FPS) ... maar ik vermoed dat hij met PMDG toestellen en Active Graphics en ActiveSky een beetje trager zal gaan lopen.
Alles er uit halen door die tweaks is dus aangewezen.
Don Stevo
Tones lord
Tones lord

Berichtdoor xtreme » za feb 12, 2011 20:58

Ik vermoed dat je doelt naar deze site Don Stevo ? -> http://www.venetubo.com/fsx.html

Overigens, +- 30 FPS met alles op Very High boven een stad is alvast epicly nice !
xtreme
Tones guru
Tones guru

Berichtdoor Don Stevo » zo feb 13, 2011 14:27

Ja, maar bij 2 PC's geleden (lang geleden) waar ik FS 2004 op Very High draaide boven New York tegen 15 FPS, waarna ik upgrade en FS2004 tegen 40+ kon draaien met alles op 't maximum (niet very high, maar echt alles maxed out) had ik gehoopt hetzelfde met FSX te kunnen doen, maar ik kan lang niet alles op maximum zetten...

Ik hoop er dus nog wat meer uit te halen door wat tweaks en add-ons, of dat de MS Flight engine meer geöptimaliseerd zal zijn :-)

EDIT:
En oh ja :-) dat is de website die ik bedoelde. Hartelijk dank.
Don Stevo
Tones lord
Tones lord

Berichtdoor xtreme » ma aug 01, 2011 23:35

A2A Simulations Captain of the Ship - 377 Stratocruiser Expansion _o_

--

737NGX SYSTEMS DEPTH PREVIEW Insane ! "This takes countless hours of study, patience, simulator rides, and perseverance if nothing else." :P
737NGX AFDS/EGPWS IMPRESSIONS
xtreme
Tones guru
Tones guru

Berichtdoor curb1983 » do mei 17, 2012 15:40

Ik ben een beginnende Flight Sim X fanaat. Ik draai momenteel nog een stock versie maar ik zou mij een aantal uitbreidingspaketten willen aanschaffen. Gezien het enorme aanbod vind ik het heel moeilijk een keuze te maken.

Ik zou mij in eerste instantie willen concentreren op vliegen binnen Europa.

Ik heb deze topic gelezen en wat research gedaan en de volgende paketten lijken mij alvast de moeite waard :
Real Environment Extreme 2 met overdrive
Ground Environment X Europe
MyTraffic X

Ik heb volgende vragen :
Biedt Ultimate Terrain X Europe nog veel extra meerwaarde?
Heeft FS Global 2010 daar nog een grote impact op?
Wat kunnen jullie mij aanraden qua sceneries voor Europa?
Zijn paketten zoals bv Mega Airport Brussels de aanschaf waard?

Alvast bedankt voor de reacties
curb1983
Taking first steps
Taking first steps

Berichtdoor vesalius » vr mei 18, 2012 11:11

Beste curb1983,

Real Environment Extreme is zeker een aanrader!

Alsook Ground Environment X Europe (afgekort GEX E)! GEX E gaat de stock FSX ground textures vervangen door betere, toepasselijkere, textures voor Europa. Het is je misschien al opgevallen maar het Europese continent ziet er standaard nogal "woestijn" achtig uit vanuit de lucht. Aces Studio/Microsoft heeft hier tekort geschoten.

GEX E veranderd dat en Europa zal er dus vanuit de lucht veel minder "dor, zanderig" uit zien. Een goed review artikel om eens te lezen kun je op avsim terugvinden.
http://www.avsim.com/pages/0310/Flight1/GEX_Eur.htm

MyTraffic X, ik ben niet echt iemand die met AI vliegt. Met name omdat mijn systeem het niet aan kan op drukke luchthavens en ik meestal toch maar wat VFR rondvlieg. Ik zou er ook geen geld aan willen geven, ik denk World Of AI een betere keuze is. Dit is 100% freeware en vele AI flightplans worden goed onderhouden en aangepast door de FS Community.
http://www.world-of-ai.com/

UTX is een aanvuller op GEX. GEX biedt FSX nieuwe textures aan, en UTX gaat deze textures correct plaatsen in de sim. UTX zorgt voor de landclass. Daar waar er wegen zijn in het echt, zal UTX deze weg in het FSX landschap ook trekken. Daar waar er steden zijn, residentieel, suburban, industriezones, havens, bossen, velden, zandvlaktes, golfterreinen, rivieren, spoorwegen, bruggen, tunnels ... zals UTX deze ook in hun echte vorm weergeven. Bbv tenzuiden van Brussel is het Zonienwoud is nu echt duidelijk zichtbaar, met de Ring die het doormidden snijd.

FSGlobal gaat dan weer de "mesh" regelen. Mesh is het relief, de bergen, dalen, vlaktes... echter is dit denk ik overbodig. FSX heeft standaard al een zeer hoge resolutie voor mesh. Zie Avsim review.
http://www.avsim.com/pages/0210/Pilots/FSGlobal.htm

Als je betere en volledigere uitvoeringen van de europese luchthavens wilt hebben dan ben je hasst verplicht om te investeren in de Mega Airports. Ook hier moet je eens reviews opzoeken op avsim. Je zult daar zeker heel wat info terug vinden.
Regards,
Vital
vesalius
In search of post button
In search of post button

Berichtdoor curb1983 » za mei 19, 2012 13:04

Thanks Vesalius! World Of AI ziet er inderdaad erg goed uit.

Nog 1 vraag : Kan je de kwaliteit (sound/textures) van de standaard vliegtuigen waarmee je vliegt in FSX ook nog opdrijven met één of ander pakket? Of koop je dan best extra/nieuwe vliegtuigen aan?
curb1983
Taking first steps
Taking first steps

Berichtdoor vesalius » ma mei 28, 2012 20:21

Wel het geluid voor de meeste meegeleverde toestellen is prima. De qualiteit is zeer zuiver. Voor elk toestel is de sound opgemaakt met wat men in bij Microsoft "soundcone" noemt. Naargelang jouw point of view ten opzichte van de motor hoor je het geluid anders. Nice feature :-)

http://www.fsdeveloper.com/wiki/index.php?title=Sound_Cones_in_FSX
Afbeelding

Vele developpers van aircrafts maken gebruik van deze feature en kunne zo schitterende sounds meeleveren. PMDG bvb, die onlangs de 737 NG series hebben uitgebracht, maar ook andere teams zoals A2A en hun B52 maken hier gebruik van. Ik kan je verzekeren... als je zo rond 737 of B25 kijkt; krijg je rilliingen :)

Zoek maar eens naar de vele youtube filmpjes....
Regards,
Vital
vesalius
In search of post button
In search of post button

Vorige

Keer terug naar Gamez